Hjelp til listing rundt vindu

Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!
Forumregler
Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!

Hjelp til listing rundt vindu

UNREAD_POST Eivert » Man Okt 10, 2011 10:07 pm

Holder på å pusse opp soverommet og nå er dere bare å legge lister som står igjen. Fått så mye hjelp her til tidligere problemer at jeg tenkte jeg likegodt kunne lufte denne problemstilling også. Har ett vindu som er plassert så høyt at det bare er 4cm klaring til taket over. Lurer derfor på om det blir finest og legge lister vanlig rundt vinduet og la taklisten slutte mot vinduslisten. Eller om dere ville latt taklisten gå hele veien over å bare ha underlist og sidelister på vinduet. Skal få lagt ut et bilde imorgen.
Eivert

Annonse

Re: Hjelp til listing rundt vindu

UNREAD_POST Jodleikk » Tir Okt 11, 2011 9:20 am

Jeg for min del møtte på et lignende problem i min bolig. Her var det dørlist/taklist som kolliderte i et skråtak.., jeg endte opp med å la taklisten være hel, og skråskjære dørlisten litt i hjørnet. :)

For din del med et vindu, så har du kanskje fordel av at det som fjernes av den ene eller andre listen vil kanskje bli dekket av en gardinstang? Eller er det et gutterom? ;)
Tror jeg ville valgt å beholde taklisten som en helhet, og deretter gjort eventuelle tilpasninger på vinduslisten.. Men dette går nok litt på smak og behag, og har vel også noe å si om listene (begge eller evt. hvilken av listene som) er profilerte.
Jodleikk

Re: Hjelp til listing rundt vindu

UNREAD_POST Jølle » Fre Okt 14, 2011 10:06 pm

Eivert skrev:Holder på å pusse opp soverommet og nå er dere bare å legge lister som står igjen. Fått så mye hjelp her til tidligere problemer at jeg tenkte jeg likegodt kunne lufte denne problemstilling også. Har ett vindu som er plassert så høyt at det bare er 4cm klaring til taket over. Lurer derfor på om det blir finest og legge lister vanlig rundt vinduet og la taklisten slutte mot vinduslisten. Eller om dere ville latt taklisten gå hele veien over å bare ha underlist og sidelister på vinduet. Skal få lagt ut et bilde imorgen.

List altid taket først. Det er den riktige måten, og den fineste.
Jølle

Gå til Prosjekter

Annonse

• Tilsvarende emner
    Svar
    Visninger
    Siste innlegg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google[Bot] og 2 gjester

• Siste emner og svar
    Postet av