Leikehytte

Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!
Forumregler
Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!

Leikehytte

UNREAD_POST Inkolaisn » Man Jul 25, 2011 4:34 pm

Etter diverse oppussing av egen bolig, så har det blitt en del ulike rester(konstruksjonsvirke, mdf veggplater, trepanel etc) etter ulike prosjekter. I stedet for å kaste alt sammen, har eg begynt å bygge ei lita leikehytte til barna. Starter uten tegninger og prøver å bygge for å bruke mest mulig av restene.

Etter litt jobbing, er mesteparten av reisverket på plass. Størrelsen på hytta blir ca 180x120cm, med 100cm høge vegger.
Leikehytte1.jpg

Leikehytte2.jpg

Leikehytte3.jpg

Hjørner og "takstoler" er 48x68mm, mens resten er 36x68mm, alt er skrudd sammen med terrasseskruer.

Tar gjerne imot innspel, spesielt på det å lage egne "vinduer" og "dør". Har blant annet litt pleksiglass liggende som eg håpte eg kunne prøve å bruke.
Inkolaisn

Annonse

Leikehytte - del 2

UNREAD_POST Inkolaisn » Ons Jul 27, 2011 8:24 pm

Har nå fått begynt med innvendig og utvendig kledning. Utvendig har eg kjøpt ny dobbelfals impregnert kledning, mens innvendig har eg brukt rester av mdf veggplater og trepanel.

Har også måtte flytte hytta ut av garasjen, siden vekten har økt raskt, og eg ville ikkje ende opp med ei hytte som blei ståande inne i garasjen :)

Leikehytte4.JPG
Leikehytte5.JPG

Leikehytte6.JPG
Utsikten er alltid viktig når en bygger hytte:)

All kledning er festet med galvanisert dykkert.

Neste steg blir å fullføre utvendig kledning, og få lagt på tak.
Inkolaisn

Leikehytte - del 3

UNREAD_POST Inkolaisn » Lør Aug 20, 2011 11:40 am

Da var kledningen og taket ferdig montert. På taket har eg brukt stålplater fra Byggmax. For å feste taket og endebordene, måtte eg ha langsgående "takbjelker", og bruke da langsidene av et par gamle dørkarmer som eg hadde stående - kjekt å kunne gjenbruke i stedet for å bruke tid og krefter på å kvitte seg med det:)

Her ser en litt av takbjelkene:
Takbjelker.jpg

Og et par bilder av sånn hytta ser ut nå:
Tak1.jpg
Tak2.jpg

Neste steg blir å prøve seg på dører og vinduer.
Inkolaisn

Gå til Prosjekter

Annonse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester

• Siste emner og svar
    Postet av