I tillegg har jeg festet desktop-pc'en i skrivebordet fra undersiden. Det er gjort med to aluminiumsplater, to lastebånd og noen skruer. Bedre enn det meste av det du får kjøpt.

Takrenne med rennekroker, endevegger og foret åpning til ledninger by Espen Klem, on Flickr

Litt silikon mellom renna og endeveggene for at de skal sitte godt by Espen Klem, on Flickr

Renna ferdig montert. Rennekrokene er bøyd litt så det er enklere å komme til by Espen Klem, on Flickr

En av to åpninger. Denne er for adaptere til laptop, mobil og batterilader by Espen Klem, on Flickr

Deler til pc-oppheng by Espen Klem, on Flickr

Montering i skrivebordsplaten by Espen Klem, on Flickr

PC'en ferdig hengt opp by Espen Klem, on Flickr

Spiralbånd / ledningsamler sørger for at ledninger og vannslange henger pent by Espen Klem, on Flickr

Ferdig oppsett, litt mindre å pille på for nysgjerrig tilskuer by Espen Klem, on Flickr
Litt om arbeidet:
Jeg kappet en liten bit av en takrenne med vinkelsliper. Til hullet til ledningene har jeg brukt hullsagbor. Jeg tok den enle metoden og la renna opp ned, men da kiler hullsagboret seg lett, ville vært bedre å ha en trekloss under og legge renna riktig vei, samt feste med noen tvinger.
Tanken med formen på de to hullene i skrivebordet er at du skal kunne stikke en stikkontakt igjennom, men fremdeles kunne henge kontakten i slissene på siden. Slissene er for brede til å fungere helt. Irriterende...
Aluminiumsplaten er kjøpt på Maxbo og kappet med baufil. Jeg hadde ingen forsenker for hånd, så måtte bruke et 10mm bor. Det ble ikke super-finish, men det synes ikke, så jeg har ingen kvaler med det. Skrudde til skruene halvstramt, justerte lengden på lastebåndene, og skrudde til skikkelig.

News