Strykjern på parketten.....

Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!
Forumregler
Har du et ferdig prosjekt du er virkelig stolt av, eller et på trappene du gjerne vil diskutere? Ingenting er for smått eller stort. Lage ting fra bunnen av, reparere, eller bare modifisere. Skryt gjerne av deg selv!

Strykjern på parketten.....

UNREAD_POST arnfinn » Ons Nov 16, 2011 3:38 pm

Hei!

"Noen" i familien klarte å sette strykjernet rett på parketten med varmen på....... For å fikse dette har jeg tenkt å frese ut dette stykket og sette inn en lus, men er litt usikker på hvordan dette kan gjøres og håper noen har forslag. Planen er å lage en "ramme", bruke overfresen og fjerne den ødelagte biten samt skjære ut en tilsvarende parkettbit og legge ned i hullet. Spørsmålet er hvordan jeg får festet denne -skal den limes kant i kant med parketten eller direkte i gulvet?

håper på noen gode forslag (og beklager manglende fagterminologi :-)

@rnfinn
arnfinn

Annonse

Re: Strykjern på parketten.....

UNREAD_POST SnurreSprett » Tor Nov 17, 2011 6:07 pm

Tror jeg heller ville ha saget ut hele staven for så å tilpasse en ny og felle denne nedi.
Da er det bare å lime denne og legge press på det slik at underlaget ikke blir ujevnt.
Overflaten kan du jo bare slipe til å lakke etterpå.
SnurreSprett

Re: Strykjern på parketten.....

UNREAD_POST anedrebo@kleppnett.no » Søn Nov 20, 2011 11:44 am

Dersom du allikevel må pusse og lakkere hvorfor ikke bare jøre det? Vil jo tro det vil være det enkleste?? Eller er såret veldig dypt kanskje.
anedrebo@kleppnett.no

Gå til Prosjekter

Annonse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester

• Siste emner og svar
    Postet av