Hvilken motorsag er best?

Her diskuterer du erfaringer, problemer og løsninger knyttet til
verktøy.

Re: Hvilken motorsag er best?

UNREAD_POST Handymannen » Lør Feb 05, 2011 12:39 am

Bruker Husqvarna på små sager da disse er litt hissigere, ellers har eg en Jonsered 2152 god allround sag + en Dolmar 7900 til tømmer. Har brukt Stihl også kommer nok til å kjøpe en Stihl i 50ccm klassen når Jonsered'en er utslitt. (Jonsered og husqvarna er forøvrig laget på samme fabrikk men Husq har flere modeller. Partner er Electrolux som også eier Husqvarna/Jonsered men disse tror jeg blir produsert i Italia og er av litt lavere kvalitet). De forskjellige merkene har modeller som utmerker seg i de forskjellige ccm klassene og det er derfor viktig å ikke være helt låst til et merke, det finnes og en del merker som ikke er tilgjengelige i Norge men som er av god kvalitet. Når noen ber meg om hjelp til å velge sag spør jeg alltid om hvilke forhandlere som finnes i nærheten da deletilgangen er viktig.
When the going get's tuff the answer is: MILWAUKEE
Handymannen

Annonse

jonsred er best.

UNREAD_POST Gjest » Lør Jan 21, 2012 9:57 am

Jeg har en jonsred cs 2051 med smidd stempel å titan lager å veiv, yter org 3,2 hk å yter nå 4,5 hk ved 17200 omdreinger i minnutte. det her er en rein proff sag har aldri hadt noe trøbbel med den her å den har gått over 6000 tima no etter ombygging råere sag skal man lette lenge etter, starter på første drag hvær gang å er helt sinnsyk på kvisting pga turtallet. for øvring så er det her en av få sagene som tåler det her. Jeg har prøvd sthil husqarna partner å noen fler men det er ingen som slår den her saga, men så skal det jo å sies at den her kosta rundt 8000,- da jeg kjøpte den da, men vedlikehold er veldig viktig for da varer ting mye lenger.
Gjest

Re: Hvilken motorsag er best?

UNREAD_POST Handymannen » Man Jan 23, 2012 1:16 am

17200 omdr.? Hørtes mye ut, skulle tro den begynte å firtakte med det turtallet. Forøvrig som eg har skrevet før er Jonsered og Husqvarna det samme, produsert på samme fabrikk.
When the going get's tuff the answer is: MILWAUKEE
Handymannen

Forrige

Gå til Alt om verktøy

Annonse

• Tilsvarende emner
    Svar
    Visninger
    Siste innlegg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Facebook[Bot], Google[Bot] og 3 gjester

• Siste emner og svar